Welkom

Hallo, ik ben Marie-José en ik heet je van harte welkom op dit verslag van mijn 1e pelgrimstocht naar Santiago de Compostela in 2008, een lang gekoesterde wens.
De fysieke en mentale uitdaging van deze 800 km lange tocht spreken mij erg aan; leven in het moment van de dag zonder je druk te maken om de dag van morgen. Eenvoudig leven met weinig bezittingen. Niet weten waar je slaapplaats die avond zal zijn. Even een pas op de plaats maken, hoe gek dat in dit verband ook klinkt. Toen ik Jolanda bereid vond met mij de klassieke Camino Frances te lopen, was de knoop snel doorgehakt: we gaan het doen!




Hoi! Ik ben Jolanda. Toen ik werd gevraagd om mee te gaan naar Santiago hoefde ik daar niet lang over na te denken, "Dat is wel wat voor mij".
Voor mij wordt het naast het grote avontuur ook een uitdaging en hopelijk een morele opsteker dat ik dit kan ondanks mijn schildklierziekte. Naarmate de tijd vordert loopt de spanning al aardig op.
Ik kijk er erg naar uit!